Tillträde i Tranås

2019-03-01

Idag tillträder vi Boning Fastigheters bostadsbestånd i Tranås. Detta görs via vårt dotterbolag KS Tranås AB.

Vi är mycket glada över att vi fått förtroendet att förvärva ett så stort och centralt bestånd. Våra förvärv av fastigheter är alltid långsiktiga och vår målsättning är att på bästa sätt fortsatt förvalta och förädla fastigheterna. Läs mer oss här.

Nedan följer en del praktiskt information och svar på frågor som kan tänkas uppkomma i samband med vårt tillträde. Information delas också ut till samtliga hyresgäster.

Vad innebär det för mig som hyresgäst att få en ny hyresvärd?
Ditt hyreskontrakt följer med vid försäljningen och du har samma rättigheter och skyldigheter även då fastigheten får ny ägare. Precis som innan så styrs framtida hyror genom förhandlingar och avtal med Hyresgästföreningen.

Hyresavier
I mitten av mars kommer den första avin från oss som avser april månad. Eftersom det har gjorts ett övergripande hyressättningsarbete samt skett en årlig höjning så får du vid detta tillfälle endast en avi från oss. Om något är oklart med den avin så kontaktar du oss via e-post på: info@kuststadenprojekt.se. För dig som vill anmäla e-faktura så gör detta via din internetbank i samband med betalning av denna avi.

I mitten av april kommer avier för maj-juni och efter det skickar vi tre avier i taget. Avierna för april, maj och juni kommer att innehålla den retroaktiva hyreshöjningen som enligt överenskommelse med Hyresgästföreningen trädde i kraft den 1 januari 2019. För er som även fått ändrad grundhyra kommer denna att gälla from 1 april och framåt.

Observera att avierna från oss har ett nytt utseende men samma bankgironummer som tidigare.

Hur blir det med mitt autogiro?
Ni som har autogiro idag behöver inte göra något då befintliga autogiro flyttas med till oss. Mer information om detta kommer i ett separat utskick.

Har du inte haft autogiro tidigare och önskar teckna detta, besök då vår webbplats för blankett och information.

Mina sidor
Det är viktigt att du aktiverar Mina Sidor då detta är vår huvudsakliga informationskanal ut till dig som hyresgäst. På Mina Sidor kan du bland annat: se dina hyresfakturor, se dina gällande hyreskontrakt samt uppdatera dina uppgifter. Det är viktigt att du har aktuella kontaktuppgifter så du inte missar information från oss. Aktivering kan ske först när du fått din första avi.

Felanmälan
Felanmälningar sköts tillsvidare av HSB med samma kontaktuppgifter som tidigare.

Rekrytering pågår för egen förvaltningsorganisation. Vi återkommer med information när vi tar över från HSB.

Ärenden som pågår kommer att lämnas vidare till oss från säljaren. Det gäller även besiktningsprotokoll och annan information om fastigheterna.