TV, bredband och telefoni

Som hyresgäst i en av våra lägenheter får du presenterat för dig vilka alternativ på bredband, tv och telefoni som finns i just ditt hus.

Tillgången till bredbandsuppkoppling och varierat TV-utbud tycker vi är viktigt att kunna erbjuda våra hyresgäster. Vilka lösningar som finns på respektive ort varierar och detta beror på vilka olika aktörer det finns på de lokala marknaderna.

Gråbo i Visby

Beståndet i Gråbo har öppet fibernät, det vill säga ett nät där du är fri att välja de tjänsteleverantörer och tjänster inom bland annat bredband, TV, telefoni och larm som passar dig och dina behov bäst.

Vår kommunikationsoperatör är Zitius. På kustaden.zmarket.se hittar du tjänsteportalen som används där som kund beställer de tjänster och hastigheter som passar dig bäst. Här råder full konkurrens mellan marknadens ledande tjänsteleverantörer vilket gör att utbudet - både i kvalitet och pris - slår det mesta.

Nytt grundutbud

Från och med den 1 juli 2020 kommer grundutbudet att uppgraderas från tv-paketet Start till Lagom.  Förändringen kommer att ske under dagen den 1 juli och det nya grundutbudet består av ca 20 st kanaler och 19 st playtjänster.

Efter önskemål från er hyresgäster har tecknat nytt avtal gällande grundutbudet på TV från Telia för våra fastigheter i Gråbo.

Ordinarie månadsavgift på 299 kr/månad har vi förhandlat ner till er hyresgäster för 59 kr/månad. Hyreshöjning kommer därför att ske med 59 kr/månad/lgh from 1 juli 2020 då grundutbudet uppgraderas från tv-paketet Start till Lagom.

Du som boende behöver inte göra någonting vid övergången utan förändringen kommer att ske automatiskt. Du kan använda samma tv-box från Telia och du behöver inte några nya koder eller inställningar. Om de nya kanalerna inte kommer igång kan du behöva starta om din tv-box.

Frågor och svar:

Fråga: Hur många tv-boxar ingår med grundutbudet?
Svar: En tv-box per hushåll ingår gratis. Vill du teckna fler tv boxar kontaktar du Telia för aktuell prislista vad det kostar.

Fråga: Om jag vill köpa till tv-paketet Telia Stor, vad kostar det?
Svar: Kontakta Telia direkt då de har olika kampanjer.

Fråga: Om jag har tecknat tv-paket Telia Lagom idag och har bindningstid kvar, kan man häva sin bindningstid?
Svar: Nej, du kan inte häva din bindningstid. Om du har Telia lagom eller ett likvärdigt utbud hos en annan operatör med bindningstid kvar ber vi dig kontakta oss på kundtjänst.

Kontakt till Telia är 90 200 samt www.telia.se och logga in på Mitt Telia.